Strudel ze szpinakiem, dynią, suszonymi pomidorami, karczochami i serem feta








Od dawna miałam odłożony przepis Karola Okrasy na ten strudel. Jakoś zawsze nie było mi po drodze, aż do teraz. Udało mi się kupić świeży szpinak w warzywniaku, miałam w domu dynię i karczochy w oliwie, reszta już nie była kłopotliwa do zaopatrzenia. Efekt końcowy przerósł moje oczekiwania i dopadły mnie wyrzuty, że wcześniej się za niego nie zabrałam;-). Jest doskonały i bardzo efektowny. Polecam gorąco:-)!

Składniki:



  • ciasto francuskie,
  • świeży szpinak,
  • cebula,
  • ¼ małej dyni,
  • kilka karczochów z zalewy,
  • kilka suszonych pomidorów,
  • natka pietruszki (powinna być kolendra),
  • ser feta - 100g,
  • sól, pieprz, kumin rzymski.
  • olej ( u mnie z kukurydzy)

Na sos: 

  • pół świeżego ogórka wężowego,
  • 1 łyżeczka cukru,
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon,
  • kilka kropel octu winnego z białego wina,
  • sól, ewentualnie oliwa z oliwek .
Przygotowanie:

 Do nagrzanego naczynia wlać olej, dorzucić cebulę pokrojoną w piórka, a gdy cebula się zeszkli wrzucić zblanszowane i pokrojone liście szpinaku. Doprawić i dodać natkę pietruszki. Odstawić do ostygnięcia. Karczochy odsączyć  z zalewy, pokroić  na mniejsze cząstki, dorzucić odsączone suszone pomidory, Dynię obrać  ze skórki, usunąć gniazda nasienne, pokroić w słupki i przesmażyć na oleju; doprawić  solą i pieprzem; po tym jak dynia się zeszkli,  dodać posiekaną natkę, kmin rzymski i sok z cytryny; miękką dynię odstawić do ostygnięcia. 


Z ciasta francuskiego wyciąć  dwa długie prostokąty – jeden musi być szerszy po 2 cm z każdej strony; Węższy pasek posmarować jajem roztrzepanym i ułożyć  na nim  po kolei (a dokładnie po środku) warstwę szpinaku z cebulą.


Kolejne warstwy to:   karczochy z pomidorami, podsmażoną dynię, a na końcu  ser feta pokrojony w cienkie plastry. 


 

W drugim, szerszym, kawałku ciasta zrobić nacięcia pośrodku, tak by nie przeciąć brzegów, nałożyć  go na węższy prostokąt ciasta z farszem, docisnąć  delikatnie brzegi, posmarować  z wierzchu jajem roztrzepanym .


Włożyć do piekarnika nagrzanego do 190°C na 15 minut.
Kiedy ciasto się piecze, przygotować  sos: obranego świeżego ogórka pokroić w kostkę, przełożyć do wysokiego naczynia, dodać 1 łyżeczkę cukru, sól, ocet winny, musztardę i posiekany świeży tymianek; całość zmiksować  na gładką masę, można dodać olej, ale ja go nie dodałam.


Upieczony strudel pokroić  na kawałki i podać  z sosem z ogórka.

Dyniowe przysmaki Sprawdzone menu na imprezy!

Komentarze

  1. Twój strudel łączy wszystko co najpyszniejsze. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wytrawny strudel bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. woowww:)
    dawno nie jadłam takiego strudelka, ale trafiłaś przepisem w moje kubki smakowe:)
    jest pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam też podpasował, nawet mój M., który raczej warzywny nie jest też pałaszował:-)

      Usuń
  4. o rany! bomba witaminowa normalnie! ślinka cieknie jak nie wiem co!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione składniki w nim ukryłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzenko,
    co za imponujące składniki! Dyniowo-szpinakowego strudla dotychczas nie jadłam, ale wyobrażam sobie, że smakuje wyśmienicie. A do tego wygląda perfekcyjnie :)

    Z pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Edith, smakuje wybornie:-)I mimo tak dużej ilości skłądników nie ma przy nim aż tyle roboty, a efekt jaki...:-)

      Usuń
  7. Ślicznie go zrobiłaś.Połączenie smaków rewelacyjne.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszne składniki! ostatnio zaczęłam testować potrawy z Kuchni Lidla - naprawdę godne polecenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Ja jeszcze nie, ale lubię potrawy Karola Okrasy, więc też zacznę:-)

      Usuń
  9. pyszny ten strudel! takiego jeszcze nie jadłam, chyba w ogóle jeszcze nie jadłam wytrawnego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem, nie ma mocnych, żeby z dobrych składników wyszło coś niedobrego. Trzeba by się o to naprawdę mocno postarać.
    A swoją drogę, czego to my już do ciasta francuskiego nie pchałyśmy hi hi Dziś zdałam sobie sprawy, że nie dodałam jeszcze nigdy ogórka :D
    Już widzę minę Franco, a właściwie to widzę oczyma wyobraźni " minę" pod swoim łóżkiem,za tego ogórka :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, czasami można przekombinować. Ee ogórek? Chyba niekoniecznie jak dla mnie, zgadzam się z tą miną;-)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie połączenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda obłędnie, zbyt głodny jestem na takie cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. I znów wlazłam w nocy i głodna się zrobiłam.
    Wryyy, szpinaku nie lubię, a mozna bez niego? dynię mam zamrożoną,więc muszę spróbować.
    Uwielbiam te Twoje przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne! Naprawdę świetne danie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Strudel wyglada wspaniale!
    Dziekuje za udzial w Festiwalu i pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam, każdy ze składników a za karczochy dałabym się pokroić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne