czwartek, 2 maja 2013

Schab gotowany 2 razy po 5 minut

 

 
Teraz pojawiło się mnóstwo zdjęć i przepisów na domowe wędliny. Nie mogło zabraknąć ich i u mnie. Proponuję Wam schab gotowany  2 razy po 5 minut. Po pierwsze proste, a po drugie bardzo smaczne. Kilka lat temu przepis znalazłam na Galerii Potraw.



Składniki:
  • około 1 kg mięsa (schab lub filet z indyka),
  • 2 litry wody,
  • 1/3 szkl. soli,
  • 1 łyżka cukru,
  • 1/2  łyżeczki pieprzu czarnego,
  • 1/2  łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 4 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki majonezu,
  • inne przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, kolendra oraz inne wedle
    własnego uznania.
Przygotowanie:

Wieczorem wodę wymieszać z  przyprawami i majonezem. Całość zagotować i wystudzić. Rano do zimnej zalewy włożyć  mięso. Doprowadzić do wrzenia i pogotować 5 minut. I w takim stanie zostawić mięso w garnku do wystudzenia (najczęściej całe 24 h). Rano powtórzyć czynność, znów doprowadzić do wrzenia i gotować 5 minut. Odstawić do ostudzenia.  Kiedy zalewa zupełnie wystygnie wyjąć mięso i mamy gotową wędlinę.


30 komentarzy:

  1. cudowna sprawa! muszę taką zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! jeszcze o takim sposobie nie słyszałam, świetny! domowa wędlina jest bez porównania lepsza od sklepowej:)
    a te naczynia w tle na zdjęciu są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wygląda! Schab tak przygotowany musi być delikatny! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałaś mnie na maksa tym schabikiem.:-) Wygląda przesmakowicie i pewnie jest niesamowicie soczysty....

    OdpowiedzUsuń
  5. Również robię taki schabik i potwierdzam jest pyszny. Ja dodaję trochę więcej przypraw i musztardę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja troszkę mniej solę, dodaję majeranek, średnio 2 razy w miesiącu muszę to mieć!!! pychotka!

      Usuń
  6. Czy może być coś prostszego? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapewne delikatne mięsko.
    Idealne na majówkę!
    Pozdrowienia znad morza ślę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzenko z Nieba mi spadłaś z tym przepisem, od kilku dni chodzi za mną zrobienie jakiegoś mięska!:):):)
    Z ogromną ochotą wypróbuję Twój przepis!
    Ściskam Kochana!!:)
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł na bloga.Życzę powodzenia w prowadzeniu.
    Pozdrawiam i obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwnie brzmi: woda z majonezem, ale skoro taki przepis, cóż zrobić ! :)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  11. Mięsko rzeczywiście jest pyszne, ja podobnie gotowałam karkówkę . Dodałam więcej przypraw , ale do delikatnego schabu można dać ich mniej. Moja karkowka wygląa tak http://hit2011.blox.pl/2012/03/MIESKO-5-MINUTOWE-ALE-2-DNIOWE.html

    OdpowiedzUsuń
  12. jeju jak on wygląda pięknie!:)i smakował pewnie równie dobrze:) sama mam wielką ochotę na wypróbowanie takiego schabiku

    OdpowiedzUsuń

  13. każdy już ma dość kupnych wędlin. Twoja propozycja jest świetna dla mięsożerców :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. takie mięsko to coś dla mnie, uwielbiam domowe wędliny :) piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gotuje sie naprawde krotko:) Mam ochote wyprobowac, mam nadzieje, ze smakuje;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny przepis, koniecznie do wypróbowania bo ostatnio z domowych wędlin to wałkuję polędwicę suszoną:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem zwolenniczka domowych wyrobów, samo zdrowie, bez chemii

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za bardzo miłe komentarze i zachęcam naprawdę do zrobienia tego mięska. Kasiu, majonez jest w przepisie i w sumie nie zastanawiałam się po co;-) Pozdrawiam serdecznie. odpisuje dopiero teraz, bo nie było mnie. Wyjechałam na weekend do stolicy i prawie cały czas padało;-(

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie próbowałam gotować schabu.Może czas to zmienić;) ciekawy przepis i zachęcające zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszny jest ten schab ! u mnie wszyscy sie nim zajadali:)

    OdpowiedzUsuń
  21. słyszałam o tak gotowanej wędlinie - nawet jakiś przepis sobie zapisałam, muszę kiedyś zrobić skoro wszyscy tak zachwalają:) ja zazwyczaj tylko piekłam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Soczysty schabik - skusiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. no to lecę po schab, wypróbuję na pewno
    sklepowe wędliny mnie ostatnio nie pociągają :)
    a u mnie kolejne suszone polędwiczki w trakcie produkcji !

    OdpowiedzUsuń
  24. Robię z podobnego przepisu - bez majonezu - świetne. U mnie za schabem nie przepadamy, wypróbowałam szynkę tym sposobem - świetna.
    Nie zaglądałam parę dni i mam zaległości w Twoich przepisach. Mam nadzieję ,że nadrobię ! Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajna propozycja, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja już próbowałąm przepyszne mięsko....mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawi mnie, dlaczego nie wkłada się do wrzątku. W ten sposób zapobiega się przedostawaniu najcenniejszych składników do wody. A tej nawet nie sposób wykorzystać do czegokolwiek. Choćby ze względu na ten majonez.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak krótko gotowany, że dobrze jak powoli dochodzi.

      Usuń