niedziela, 16 czerwca 2013

Sałatka z rukoli, truskawek i łososia




Podobno truskawki najlepiej smakują z szampanem. Dla mnie również świetnie się komponują z łososiem. 
Zapraszam na truskawkową ucztę na tarasie. Możemy podać do tego oczywiście szampan, 
a co:-)




Składniki:
  • rukola,
  • truskawki,
  • łosoś wędzony,
do sosu:
  • 50 ml oliwy z oliwek,
  • kilka kropel octu balsamicznego,
  • pół łyżeczki miodu,
  • pół łyżeczki musztardy francuskiej,
  • można dodać odrobinę wody,
  • sól do smaku. 
Przygotowanie:

Rukolę umyć, wysuszyć, ułożyć na talerzu. Łososia pokroić i rozrzucić na sałacie, dodać  pokrojone truskawki. 
W słoiczku lub w shakerze do sosów wymieszać wszystkie składniki sosu


i polać nim sałatkę.




Zgłoszone do akcji:

Truskawkowy zawrót głowy 2013 Czerwone owoce w roli głównej

51 komentarzy:

  1. moje ulubione połączenie! rukola, łosoś i truskawka, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące połączenie.
    Muszę koniecznie spróbować.
    Kolory komponują się na pewno dobrze.
    A truskawki i szampan(prawdziwy!) ,no cóż - niebo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber spróbuj koniecznie:-)
      A truskawki i szampan zgadzam się z Tobą - niebo:-)

      Usuń
  3. świetna sałatka! , ja tylko nie przepadam za rukolą, ale może można dodać inną sałatę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, że tak. Każda się nada:-)

      Usuń
  4. Szampan i truskawki - ideał! Twoja sałatka też! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilo wielkie dzięki:-) To dla mnie wielki komplement:-)

      Usuń
  5. O matko, jakie apetyczne zdjęcia, aż mam ochotę lecieć po truskawki!! Dzięki za zgłoszenie do truskawkowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, cała przyjemność po mojej stronie:-)

      Usuń
  6. Ale kolorowo! Fajne połączenie :))
    A jeszcze w tym roku nie zjadłam słodkich dobrych truskawek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj udało mi się kupić takie na Zaciszu.

      Usuń
  7. kolorowo i świeżo, super smak:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to cos dla mnie, zdrowo, truskawy porywam talerz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysza, proszę się częstować;-)!

      Usuń
  9. mi truskawki świetnie komponuja się z rukolą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I spróbuj Justynko dodać łososia wędzonego:-)!

      Usuń
  10. Ciekawe połączenie z łososiem, takie niespodziewane.
    Ładnie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Truskawki i łosoś? Mnie się podoba! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mega zestawienie!;);)Barwy oczy oszałamiają!;);)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu zaczynamy jeść oczami;-))

      Usuń
  13. Dla mnie wspaniała !
    Twoje szaszłyki drobiowe zrobiły furorę, tak samo jak hit imprezy!
    Powinnam zrobić podwójną porcję - w moim naczyniu jedna porcja nie wyglądała tak jak powinna moim zdaniem. Ale...jeszcze się poprawię:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Aniu, że podeszło:-)

      Usuń
  14. idealna na lato - lekka, pożywna i doskonale zastąpi mi obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  15. nigdy nie próbowałam truskawek w sałatce nieowocowej
    bardzo jestem ciekawa tego połączenia ... wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto spróbuj, a nie będziesz żałować;-)!

      Usuń
  16. Truskawki w sałatce ... chętnie poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę bardzo, z największą przyjemnością:-)

      Usuń
  17. sałatka wygląda tak pięknie że nie mogę się jej oprzeć :D zrobię!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Robiłam sałatkę z truskawkami i mozzarellą, ale nie pomyślałam, żeby dodać do niej łososia :) będę musiała nadrobić :) a jakie piękne zdjęcia, aż chce się jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:-) Kasiu, spróbuj dodać łososia następnym razem:-)

      Usuń
  19. Świetny pomysł na sałatkę Marzenko :-D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też wczoraj robiłam taką sałatkę, ale z płatkami parmezanu i polałam ją polewą na bazie octu balsamicznego z Modeny.
    Z łososiem ciekawe zestawienie, zdjęcia piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No parmezan zapewne świetnie współgrał:-) Dziękuję Bożenko:-)

      Usuń
  21. Nie wpadła bym na to żeby połączyć truskawki z łososiem. Jestem ciekawa jak sałatka smakuje? Bo wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje wyśmienicie, tak jak wygląda:-)

      Usuń
  22. Ciekawe połączenie, dość odważne jak dla mnie, ale czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe połączenie.
    Jeszcze nie miałam okazji...
    Czekam na słodkie truskawki,
    a jak tylko się pojawia też sobie taką zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  24. truskawki i łosoś wędzonyw duecie - brzmi bosko!

    OdpowiedzUsuń
  25. pychaa!!! właśnie zjadłam, u mnie bez octu balsamicznego i zamiast rukoli - zwykła sałata + świeży szpinak <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowała sałatka:-) Ja wczoraj ją zaserwowałam na kolację:-)

      Usuń