wtorek, 10 czerwca 2014

Sałatka szpinakowo-szparagowa z żurawinowym sosem


I kolejna propozycja na szparagi. Już niedługo sezon się skończy więc korzystam na maksa i Was również zachęcam.  Sos słodkawy fajnie się komponuje ze słonymi dodatkami. Mozna spokojnie dodać więcej żurawiny niż u mnie w przepisie.


Mam zły okres i wybaczcie, że nie jestem zbyt aktywna. Mam nadzieję, że przyjdą lepsze dni…
Czy u Was też jest tak duszno?


Składniki:
  • zielone szparagi,
  • młody szpinak,
  • szynka dojrzewająca (po 2 plastry na osobę),
  • ser nadający się do zgrillowania ( po 1 plastrze na osobę - u mnie oscypek, ale może być camembert ),
żurawinowy winigret:
  • 50 ml oliwy z oliwek,
  • kilka kropel octu winnego,
  • 1 łyżeczka żurawiny,
  • pół łyżeczki musztardy francuskiej,
  • można dodać odrobinę wody,
  • sól do smaku.
Przygotowanie:

Szparagi oczyścić, odciąć zdrewniałe części łodyg, a następnie umyć. Do wrzącej, lekko osolonej i posłodzonej wody włożyć szparagi i gotować 3 minuty. Odsączyć. Pokroić na 2-3 centymetrowe kawałki. Szpinak umyć, wysuszyć, ułożyć na talerzu. Szynkę pokroić i rozrzucić na szpinaku, dodać pokrojone szparagi.  W słoiczku lub w shakerze do sosów wymieszać wszystkie składniki sosu. Plastry sera podsmażyć na patelni grillowej. Ułożyć na sałacie. Wszystko polać sosem.




Nowalijkowe Kucharzenie

32 komentarze:

  1. No nie mów,że się skończy...
    Jeszcze nie!
    Sałatka pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesująca kompozycja smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, jak to ładnie wygląda. Masz rację, trzeba się teraz najeść tych szparagów! :)))
    A poza tym, to wiesz... dni lepszych będzie całe mnóstwo! :D :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lato idzie humor ci się poprawi ! spox :)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie, że przyjdą lepsze dni, głowa do góry:)
    Choć nie próbowałam, wierzę że sałatka jest pyszna, jak to zwykle u Ciebie:)))
    U nas też duszno, ale mam nadzieję na kolejną burzę:)
    Ściskam mocno!:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu wielkie dzięki:-) a To "jak to zwykle u Ciebie" - wielki komplemet z Twoich "ust":-)

      Usuń
  7. te upały chyba każdego męczą :) ale odpocząć warto :) szczególnie gdzieś na łonie natury :) pyszna sałatka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie skomponowałaś swoją sałatkę! Ja szparagowo korzystam jeszcze :)
    Zdecydowanie lepszych dni życzę :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilko wielkie dzięki za wsparcie:-)

      Usuń
  9. Kochana sałatka wygląda rewelacyjnie! Trzymam kciuki, żeby wszystko się poukładało. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. cudowna!!! dla takiego smakosza szparagów, wprost idealna!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie tez upaly meczace...i taka salatka to swietny pomysl na cos smacznego , ladnego i lekkiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się jak już ją zrobisz:-)!

      Usuń
  12. Jaka apetyczna! Idealna sałatka na upały.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda tak pięknie... Ciekawe czy uda mi się dostać jeszcze szparagi?
    Marzenko ! Poprawy samopoczucia życzę. Upały już odpuszczają.

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem bardzo ciekawa tego sosu ;) chyba się wproszę na taką sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wersja, uwielbiam tego typu sałatki, a jeśli wieńczy je grillowany ser to rzucam się na to jak przysłowiowy wilk

    OdpowiedzUsuń
  16. Sałatkę i ten sosik poproszę bo ja jak wiesz uwielbiam sałatki. A sos widzę robisz fajny taki jak lubię swój domowy z żurawiną mniam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjna sałatka! Szkoda, że sezon na szparagi nie trwa cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna kompozycja smakowa :)

    OdpowiedzUsuń