Bułki na hot dogi. World Bread Day 2015!


Nadszedł kolejny Światowy Dzień Chleba. W tym szczególnym dniu nie mogło zabraknąć pieczywa i u mnie. Proponuję bardzo proste i smaczne bułki, które świetnie nadają się na hot dogi. Oczywiście możne je zjeść również bez tych dodatków. Są pyszne. Mam nadzieję, że dzisiaj zapach chleba i bułek unosi się w większości domów.



Składniki:
  • 250 g mąki pszennej + 1 łyżka,
  • 15 g świeżych drożdży,
  • 1 łyżka cukru,
  • 150 g wody,
  • 1 łyżka mleka w proszku,
  • 30 g masła, roztopionego i ostudzonego
  • 1 łyżeczka soli morskiej.
sos:
  • 2 łyżki musztardy sarepskiej,
  • 2 łyżki kechupu,
  • 2 łyżki majonezu.
  • parówki,
  • sałata,
  • pomidor, ogórek, cebula
Przygotowanie:

Drożdże wymieszać z wodą, cukrem i łyżką mąki. Odstawić na 15 minut. Mąkę wsypać do miski, dodać rozczyn i pozostałe składniki. Zagnieść ciasto. Uformować z ciasta kulę, przełożyć do miski, przykryć szczelnie folią spożywczą i odstawić na godzinę do wyrastania.
Piekarnik nagrzać do 230 st C. Z ciasta uformować bułki podłużne.
Układać je na papierze do pieczenia ułożonym na blasze. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na ok. 40 minut. Kiedy wyrosną spryskać je delikatnie wodą. Wstawić do piekarnika i piec ok. 15 minut.
Wymieszać wszystkie składniki sosu.
Bułki przekroić posmarować sosem. Nakładać w kolejności: sałata, podgrzana parówka, pomidor, cebula, ogórek i sos.




Bułki zgłoszone do akcji u Zorry:

World Bread Day 2015 (October 16)

Komentarze

  1. Twoje bułki są fantastyczne
    Chętnie wgryzłabym się w tego hot doga na rozgrzewkę :)
    Najlepszego! Buziole!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie bułki smakują najlepiej!
    Świętujmy!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też dziś prosty wypiek.
    Mam nadzieję, że zachęcimy naszymi przepisami tych,
    którzy jeszcze nie upiekli swojego chleba.:)
    Miłego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułeczki wyglądają wspaniale :) pyszna propozycja na dzisiejsze święto :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Az chciałoby sie zabrać jedną bułeczkę !

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne bułeczki! Mojemu Ł. marzą się takie domowe burgery, zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam słabość do domowych hot dogów. Brakowało mi tylko przepisu na bułki idealne. Wreszcie mam :) !

    OdpowiedzUsuń
  8. I want a hot dogi now! ;-) Thank you for participating in WBD!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią upiekę sobie takie bułki :-) wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne