Kuskus z dynią i brukselką na ciepło z patelni


Brukselkę uwielbiam odkąd pamiętam. Z dynią polubiłyśmy się stosunkowo niedawno. Zaryzykowałam ich wspólne połączenie i to był strzał w dziesiątkę. Z dodatkiem kaszy kuskus może stanowić samodzielne danie lub pożywny dodatek do obiadu. Poza tym przygotowanie wszystkiego na jednej patelni pomoże nam zaoszczędzić ilość użytych naczyń. A już niewymierną korzyścią jest fakt, że nasz posiłek będzie niskotłuszczowy i zdrowy. I co przekonałam Was?;-)
 

Składniki na 2 osoby: 
  • 100 g kaszy kuskus,
  • pół małej dyni ( ja użyłam piżmowej),
  • 10-15 sztuk brukselek,
  • 1 mała cebula,
  • 0,5 papryki czerwonej,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • sól, pieprz,
  • pół pęczka natki zielonej pietruszki.
 
Przygotowanie:
 
 Przygotować kaszę kuskus zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja zazwyczaj zalewam ją bulionem lub osoloną wodą na wysokość  1 cm ponad kaszę . Odstawić do wchłonięcia płynu. Na patelni rozgrzać oliwę i wrzucać w kolejności w odstępach 2-3 minutowych: pokrojoną w kostkę cebulę, po chwili paprykę, kostki dyni, ćwiartki brukselek. Jak już warzywa są miękkie to wsypujemy kaszę i na sam koniec poszatkowaną natkę pietruszki.  Wszystko dokładnie wymieszać i doprawić solą i pieprzem.



 Jakby ktoś szukał patelni do niskotłuszczowego smażenia - można ją nabyć w internetowym sklepie: Dajar.

Ambitnie i zdrowo
 
 
Sposób na dynię 2015

Komentarze

  1. jej, już sobie drukuję i robię niebawem! kasza, dynia i brukselka w jednym, to coś co pokocham na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że będzie smakowało:-)

      Usuń
  2. u mnie odwrotnie, z dynią przyjaźnię się od dawna, a z brukselką jakoś nie bardzo :) ale twoe danie wygląda po prostu tak apetycznie, że chyba polubię teraz i brukselkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że od tego można zacząć się z nią lubić;-)

      Usuń
  3. Przeapetycznie wygląda i tyle w tym daniu fantastycznych składników - pyyycha! a mogę zapytać gdzie została zakupiona taka genialna patelnia :-)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:-) Patelnia została zakupiona na pchlim targu w Monachium za całe 1 euro :-)

      Usuń
  4. Mnie przekonałaś, bo lubię wszystkie składniki potrawy! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. To danie wygląda pięknie! Z chęcią bym zjadła :P
    Cudowna patelnia! Nowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnia została zakupiona na pchlim targu w Monachium za całe 1 euro :-) Ale nie widać po niej użytkowania :-)

      Usuń
  6. Mniammm...
    Dla mnie pysznie i słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie przekonałaś!
    Przepisy na szybkie, jednogarnkowe dania bardzo mi się ostatnio przydają.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak zawsze ślicznie sfotografowany i super smaczny (tak sądzę, bo jeszcze nie ugotowałam) przepis :) taką jesień to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne połączenie :) Widzę że brukselka rządzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. garnki to podstawa jeśli chodzi o dobre gotowanie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne