środa, 2 marca 2016

Kotlety z ciecierzycy


Do mojej kolekcji dołączam kolejne kotlety  bezmięsne.
Coraz bardziej mi takie smakują - proporcjonalnie z wiekiem.
Choć w przypadku mojego męża akurat ta zależność jest odwrotnie proporcjonalna ;-)
A szkoda...
Z ciecierzycą  nieśmiało zaczynam swoje relacje.
Dla większości krajów Bliskiego Wschodu ikonicznymi daniami z jej udziałem jest humus i falafel. 
A mi nie we wszystkich połączeniach smakuje, zwłaszcza w styczności z tahini. 
Dlatego jej unikałam.   
I muszę stwierdzić, że to oswajanie tu akurat mi pasuje, bo nie ma sezamowego posmaku.
I zastanawiam się dlaczego, bo generalnie sezam lubię, ale w konfiguracji z ciecierzycą coś mi nie leży...


Składniki:
  • 400 g ugotowanej ciecierzycy,
  • 1 cebula, 
  • 1 marchewka,
  • olej rzepakowy,
  • pół pęczka natki pietruszki,
  • płatki chilli, sól, pieprz,
  • bułka tarta + płatki orkiszowe ( można użyć  owsianych bezglutenowych i pominąć wtedy również bułkę tartą lub zastąpić ją mąką kukurydzianą),
  • 1 jajko.

+  bułka tarta do panierowania lub mąka kukurydziana.

Przygotowanie:
 
Ja wcześniej suchą ciecierzycę namoczyłam na noc i potem obgotowałam ją. Cebulę posiekać i marchewkę zetrzeć na tarce jarzynowej, obsmażyć na oleju rzepakowym  z płatkami chilli i solą. Do malaksera wrzucić ugotowaną ciecierzycę, podsmażone warzywa, posiekaną natkę pietruszki, jajko i wszystko zblendować. Dodać bułkę i płatki ( lub zamienniki). . Doprawić i dobrze wyrobić. Masa powinna być zwarta i dać się dobrze formować. Formować kotlety, panierować je w bułce lub mące kukurydzianej. Smażyć do zrumienienie na rozgrzanym oleju. Odsączyć na papierze papierowym.















21 komentarzy:

  1. Mamy podobne odczucia. Ja też lubię ciecierzycę, ale nie przepadam za humusem. Kotleciki rewelacja, idealne na piątek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie ja jedna :-)

      Usuń
  2. Mniam, pysznie wyglądają :) Ja bym się zajadała, ale mój C... No, tak jak Twój mąż ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większość panów ma taką przypadłość ;-)

      Usuń
  3. Uwielbiam kotlety z ciecierzycy, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciecierzycę uwielbiam i wszelkie z nią potrawy:) Na taki obiad zawsze się piszę;) Nie przejmuj się, mój też kręci nosem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pocieszające, że nie tylko ja tak mam ;-)

      Usuń
  5. moje smaki :) bardzo lubię takie kotlety :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! U nas głównie bezmięsne dania :) Pan Wu wręcz takie chce i bardzo mnie to cieszy :) mięsne potrawy nadrabiamy zwykle u rodziców ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zazdroszczę:-) Ile bym dała, żeby tak jadł:-)

      Usuń
  7. Lubię! Wspaniale jest oderwać się od mięsnych dań...
    Jednak nie często, ciecierzyca bowiem jest ciężkostrawna dla mnie.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka! Fantastycznie przygotowane! Lubię! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. A mój maz co chwile mowi ,ze trzeba ograniczyć miecho w naszej kuchni...I zaraz później chce mu się golonki albo kotletow schabowych :).
    Piekne zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest coś co uwielbia cała nasza rodzina. Pyszne i zdrowe dla nas król diety vege :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio mam "fazę" na ciecierzycę i chętnie przetestuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam cieciorkę i często z nią gotuję. Takie kotleciki zjadłabym bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam dzisiaj po raz pierwszy.. i na pewno nie ostatni. Pyszne!! Świetny przepis, łatwe wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jej! One muszą być przepyszne, będziemy musieli spróbować :)! Pozdrawiamy i miłego dzionka :)

    OdpowiedzUsuń