Gołąbki leniwe bez zawijania


W sumie danie nie jest expresowe, bo 40 minut duszenia, a wcześniej obsmażenie trochę trwa;-)
Ale biorąc pod uwagę ile trzeba czasu do przygotowania tradycyjnych gołąbków,
to zdecydowanie dużo krócej trwa zrobienie tych leniwych:-)
Smakowo są takie same. Dla dzieci zdecydowanie lepsze do przemycenia kapusty,
bo najczęściej obierają  w tradycyjnych;-)
Jednak ja z gołąbków najbardziej lubię właśnie tę upieczoną kapustę i tamte wolę;-)
Czyli dla każdego - co kto lubi;-)



Składniki:
  • 70 dkg mięsa mielonego z łopatki wieprzowej,
  • 70 dkg białej kapusty,
  • 1 cebula,
  • 100 g ryżu,
  • 2 jajka,
  • 3-5 łyżek kaszy manny, 
  • sól, pieprz,
  • mąka do obtaczania,
  • olej rzepakowy do smażenia, 
sos pomidorowy:
  • 0,5 litra bulionu warzywnego lub drobiowego,
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego,
  • 2-3 łyżki śmietany 18% tł.
  • 1 łyżka mąki,
  • trochę wody,
  • 1-2  łyżeczki cukru.
Przygotowanie:

Ryż przepłukać i zalać wrzątkiem, żeby przykryć całość. Odstawić na minimum 30 minut. Następnie odcedzić. Białą kapustę poszatkować, dodać do niej pokrojoną w kosteczkę cebulę. Posolić i zdusić rękoma. Zalać całość wrzątkiem. Po chwili odcedzić i odcisnąć całość, ale niezbyt dokładnie. Woda powoduje, że mięso nie będzie twarde.  Dodać do dużej miski mięso, kapustę z cebulą, ryż, jajka i kaszę (najpierw 3 łyżki, a potem w razie luźnej konsystencji więcej). Dobrze wyrobić całość. Doprawić solą i pieprzem. Formować kotlety w formie podłużnej, obtaczać w mące i smażyć na oleju do zrumienienia. Przełożyć do naczynia do zapiekania. 
Przygotować sos pomidorowy. Do bulionu dodać przecier pomidorowy. Zagotować. Śmietanę dobrze wymieszać z mąką, dolać odrobinę wody. Dodać ją po łyżce do sosu hartując wcześniej. Zagotować.  Doprawić cukrem i ewentualnie solą.
Gołąbki zalać sosem, przykryć całość i wstawić do nagrzanego piekarnika w temp. z termoobiegiem 160 stop. C. Podpiekać około 40 minut. Mi cały prawie sos wchłonęły gołąbki. Dorobiłam dodatkową porcję do polania. Podawać z ziemniakami, kaszą lub pieczywem.


Komentarze

  1. U nas się to nazywa "gołe gołąbki" :-) Pyszka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie się prezentują!
    Choć ja wolę tradycyjne, w liściach młodej włoskiej kapusty ...
    O gustach się nie dyskutuje jednak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś jadłam i smakowały mi lepiej od tych w kapuście, która bywała twarda i ogólnie rozwalała mi się po talerzu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaku mi narobiłaś! Bardzo lubię gołąbki, ale sama nie robię. Muszę skorzystać z tej uproszczonej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej wersji nigdy nie robiłam, tradycyjną też robię bardzo rzadko bo moja rodzina jest wybitnie niegołąbkowa :)A tu takie apetyczne zdjęcia, aż naszła mnie ochota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam! Narobiłaś mi wielkiego apetytu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście szybkie danie :) wyglądają bardzo apetycznie, pozdrawiamy serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię gołąbki, ale nie lubię ich robić. ;)
    Może powinnam spróbować takiej wersji? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie gołąbki, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne