Soczewica z burakami i olejem z pestek dyni


Bardzo smaczna i wdzięczna do zrobienia.
Inspirację zaczerpnęłam od Agnieszki Kręglickiej.
Zrobiłam ją w prezencie zanosząc na imprezę. Obdarowana i goście byli zachwyceni smakiem.
Sałatkę dołączam do akcji na FB błyskawiczne piątki.



Składniki:

  • 0,5 szklanki zielonej soczewicy,
  • 1 cebula pokrojona w kostkę,
  • 1 burak upieczony lub ugotowany (użyłam ugotowanego),
  • garść prażonych pestek dyni (dałam mieszankę dyni, słonecznika i pini),
  • olej tłoczony na zimno z pestek dyni,
  • ocet  balsamiczny
  • oliwa, sól, cukier, pieprz
  • dobra bryndza, oscypek lub parmezan (dałam oscypek),
 Przygotowanie:
Soczewicę ugotować w niesolonej wodzie, odcedzić. Cebulę usmażyć powoli na oliwie, aż będzie złocistobrązowa i skarmelizowana. Na patelnię dodać soczewicę, smażyć z cebulą, doprawić solą i mocno pieprzem. Sałatkę rozłożyć płasko na półmisek. 
Buraki pokroić na krajalnicy w bardzo cienkie plastry, układać na  soczewicy jak carpaccio, zakrywając cały talerz. Posypać delikatnie cukrem, pieprzem, skropić octem balsamicznym (użyłam takiego w sprayu).  Tuż przed podaniem polać buraki olejem z pestek dyni, posypać pestkami i wiórkami sera.


Komentarze

  1. Wygląda oszałamiająco :) to jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam każdy ze składników i nie mogę się doczekać aż zrobię to danie! <3
    www.missplanner.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieczone buraki i olej z pestek dyni to bardzo zgrany duet. Ja go wprost uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajna kompozycja i w dodatku wszystkie składniki mam w domu:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastycznie wygląda! Musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne