Kurczak w cieście kokosowym


Kurczak kokosowy był hitem lat 90-tych. I w sumie nie jadłam go od tamtych czasów... Miał być przegryzką przy oglądaniu meczu naszej reprezentacji podczas Mistrzostw Świata. Nie mam uprzedzeń, po tym doświadczeniu i tak będę wracać do jego przygotowania;-)




Składniki:
  • 0,5 kg mięsa z piersi kurczaka,
  • olej do smażenia
marynata:
  • puszka mleka kokosowego,

  • 50 g świeżego imbiru,
  • 15 g świeżej papryczki chilli, 
  • sól, cukier, 
 ciasto:
  • 1 jajko,
  • 150 ml mleka,
  • 75 g mąki,
  • sól, 
  • 20 g wiórek kokosowych,

 + Sos sweet chilli.


Przygotowanie:

Świeży imbir obrać i drobno pokroić. Papryczkę również drobno pokroić. Imbir z chilli przesmażyć na małej ilości oleju i zalać mlekiem kokosowym. Dodać sól i odrobinę cukru. Zredukować płyn o 1/3 i przestudzić.  Filety z kurczak zalać zimną marynatą i marynować najlepiej 24h w lodówce.
Mięso wyjąć z marynaty i obtoczyć w przygotowanym cieście naleśnikowym. Obsypać wiórkami kokosowymi i smażyć na głębokim oleju do zrumienienia. Mięso po usmażeniu odsączyć na ręczniku papierowym. Podawać z sosem sweet chilli.

*do ciasta naleśnikowego można dodać ulubione
przyprawy, np. curry lub chilli. 





Komentarze

  1. Jak dobrze Marzenko, że mi o nim przypomniałaś. Też wieki całe go nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubiłam ten smak . Powtórzę dzięki Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja na panierkę. I jeszcze ten sos, mniamm

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne