Fasolka szparagowa z mielonym mięsem


Kto lubi fasolkę szparagową ręka w górę? :-)
A kto lubi sos bolognese?
A tu macie połączenie i zamiast makaronu jest fasolka z sosem bolognese.
Zobaczyłam ją po raz pierwszy u Berniki (klik).
Tak za mną chodziła, że w końcu jest i dzielę się z Wami przepisem, bo jest to fajna alternatywa obiadu.
Latem bardzo na czasie.
Zachęcam:-)


Składniki:
  • 500 g fasolki żółtej szparagowej,
  • 300 - 500 g mięsa mielonego (indyczego lub wołowego),
  • 1 duży ząbek czosnku,
  • puszka pomidorów krojonych z zalewą lub 250 ml passaty pomidorowej,
  • oregano suszone do smaku,
  • bazylia świeża lub suszona,
  • majeranek,
  • sól, pieprz, cukier,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • papryka słodka i ostra,
Przygotowanie:

Fasolkę szparagową obrać odcinając końcówki,umyć i włożyć do gotującej się wody z solą i cukrem. Gotować, ale ostrożnie, aby nie rozgotować (al dente). Odcedzić.
Na patelni rozgrzać olej dodać mięso mielone, czosnek, doprawić solą i pieprzem, smażyć ok 5 minut. Gdy mięso się podsmaży wlać pomidory lub passatę, wymieszać, dodać pozostałe przyprawy: oregano, bazylię, majeranek i ewentualnie odrobinę cukru. Doprawić słodką i ostrą papryką. Podlać wodą w razie potrzeby, gdy sos jest zbyt gęsty. Na koniec połączyć fasolkę z sosem. Podawać.


Komentarze

  1. Dobre połączenie smakowe. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Poproszę.
    Świetna kompozycja składników i smaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. W takiej wersji jeszcze nie jadłam fasolki, ale jak wrócimy do domku to na 100% zrobię, bo fasolki zbieramy średnio po 4kg na 2-3dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow nigdy jeszcze nie próbowałam takiego połączenia. Wygląda bardzo apetycznie. Koniecznie wypróbuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem właśnie na diecie i czasami brakuje mi pomysłów na fajny obiad. Fasolka szparagowa ♥ No cudowne połączenie. Wypróbuję obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Połączenie w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam fadolke szparagowa ale za bolognese już nie bardzo. Jem ale to nie mój smak :)
    Danie wygląda ciekawe i z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł 😀 Jak nie jestem fanką mięsa mielonego tak chętnie bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wygląda, lecę do warzywnika - troszkę fasolki jest będzie obiad na jutro jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne