poniedziałek, 28 stycznia 2013

Pizza dietetyczna z twarogiem




Zamiast żółtego sera dałam twaróg, żeby ją odchudzić. I smakowała mi bardzo. Zresztą nie pierwszy raz go użyłam do zapieczenia (fatayer). Pizzę tradycyjną możemy z czystym sumieniem zastąpić tą z białym serem. I uwierzcie, że smakuje wybornie:-).

Składniki:

na ciasto i sos pomidorowy (tutaj),
  • 20 dkg twarogu półtłustego,
  • jogurt naturalny lub śmietana,
  • dowolne zioła, sól i pieprz,
  • kawałek upieczonego kurczaka bez skóry,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • oliwa,
  • roszponka.
Przygotowanie:

Ciasto i sos pomidorowy przygotować tak jak tutaj. Twaróg doprawić ziołami, solą i pieprzem. Rozrzedzić jogurtem lub śmietaną.
Ciasto podzielić na 2 części, ręce polać olejem lub oliwą rozłożyć porcję na papierze do pieczenia, nadając odpowiedni kształt (formuję na okrągłej podkładce pod talerze). Włożyć do piekarnika kamień do pizzy i nastawić piekarnik na temp. 260 - 270 stopni. Na wierzch ciasta wylać trochę oliwy i rozprowadzić ( zapobiega rozmiękczeniu górnych składników podczas pieczenia), nałożyć sos pomidorowy i ser biały (ja robię tylko na kawałku pizzy, resztę przygotowuję tradycyjnie). Jeśli robimy tylko dla siebie, to oczywiście należy zmniejsz ilości na ciasto. Rozłożyć kurczaka i połówki pomidorków koktajlowych. Wstawić do piekarnika. Sprawdzić po 8 minutach, ewentualnie dopiec do 10. Po upieczeniu, zostawić na kratce celem odparowania na kilka minut. Rozsypać roszponkę na upieczoną pizzę.






37 komentarzy:

  1. z twarogiem? brzmi pysznie, koniecznie muszę spróbować takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, wspaniały pomysł, przyznamy, że nie wpadliśmy. Ale z pewnością wypróbujemy.
    Pozdrawiamy wieczorową porą :-)
    Mr. & Mrs. Sandman

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i dziękuję za miły komentarz oraz odwiedziny:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  3. no właśnie, pizza dietetyczna! to jest to:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam patrzeć jak moi jedzą pizzę, to i sobie zrobiłam - a co;-)

      Usuń
  4. Nie jadłam jeszcze z twarogiem :) Jestem ciekawa jak smakuje, bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty taka chudzina jesteś, że możesz bez wyrzutów sumienia jeść i tradycyjną;-)

      Usuń
  5. coś nowego, co rzadko zdarza sie w przypadku pizzy, fajnie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeść mi się zachciało...

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna zdrowsza, inna wersja:) wyszła ci pięknie, chętnie się poczęstuję, bo jestem ciekawa jak smakuje taka z twarogiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, naprawdę ser biały spokojnie może zastąpić inny:-)

      Usuń
  8. można zgłodnieć od tego wszystkiego, fajna propozycja, pysznie pachnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Dziękuję:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  9. Marzenko, Twój komentarz to dla mnie znak, że prowadzenie bloga ma sens,że ktoś nie tylko zagląda ot tak!, ale że czeka na jakąś część czyjegoś "ja". Dziękuję!;) Pizzą natomiast zaskoczyłaś mnie! Ser biały? Feta tak, ale na taki półtłusty twaróg pewnie bym się nie zdecydowała...A tu proszę! Pyszność Ci wyszła!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, to jest sens tego co robimy:-)

      Usuń
  10. wygląda świetnie, przepis koniecznie do wypróbowania, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzenko suuuper pomysł !!!
    Pięknie wygląda :):)
    Zapisujemy przepis!
    Serdeczności;);)
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło jak spróbujecie:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  12. Pyszna, jak każda pizza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł, właśnie mam robic babski wieczór, a parę koleżanek się odchudza więc będzie jak znalazł! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciasto bez mąki? no no ciekawie! aż chyba zrobię, jak już zdecyduję się na dietę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu jest mąka, tylko ser biały zastąpił żółty:-)

      Usuń
  15. Fajny pomysł - wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  16. pomysł świetny, chyba wykorzystam przy następnej pizzy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł! Lżejsza wersja mojego nocnego podjadania :) Jeszcze dziś wypróbuję! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Having read this I thought it was really enlightening.
    I appreciate you spending some time and energy to put this informative article
    together. I once again find myself personally spending way too much time both reading
    and leaving comments. But so what, it was still worth it!
    Here is my webpage ... ellan.ckg.pl

    OdpowiedzUsuń