Pizza alzacka

 

Pogoda w końcu się poprawiła, łapaliśmy pierwsze promyki słoneczka na tarasie...z pizzą alzacką. Świetna przekąska na leniwe popołudnie do piwa. Moja wersja różni się od oryginału, gdyż boczek powinien być pokrojony w słupki, a ja miałam w cieniutkie plasterki. Niemniej jednak była pyszna, podana na desce, przypieczona i pachnąca...Sezon na tarasie rozpoczęty, tylko co poniektórzy dzisiaj wstali z katarem;-)
Ciasto wykorzystałam  tradycyjne do pizzy, jednak rozwałkowałam je na bardzo cienki placek. Troszkę smakiem przypomina mi nasze podpłomyki.


Składniki:
  • ciasto na pizzę - pół porcji (tu),
  • kilka łyżek śmietany 18% tł., 
  • 150 g boczku wędzonego, u mnie w cieniutkich plasterkach
  • 1 cebula.
Przygotowanie:

Ciasto podzielić  na kilka części (2-3). Rozwałkować bardzo cienko. Nadać im podłużny kształt. Rozsmarować śmietanę, ułożyć boczek i cebule pokrojoną w piórka. 


Zapiekać około  10 minut  w gorącym piekarniku (250 - 300 stopni) do zrumienienia ciasta. Podawać z piwem lub białym alzackim winem. Można oczywiście dodać ulubiony ser, jednak dla nas był to zbędny dodatek.


Zgłoszony przepis do akcji:

Komentarze

  1. Jaki pyszny i pachnący ten boczuś! I całe szczęście, że nie w słupkach! Taka pizza, faktycznie, do piwa idealna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, zjadłabym na obiad :)
    Zazdroszczę tego tarasu ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z piwem czy bez, jedząc taką pizzę byłabym wniebowzięta!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale się zgrałyśmy;) my również w weekend rozkoszowaliśmy się pogodą i taką pizzą z boczkiem;) z tą równicą, że boczek pokroiliśmy w słupki;) pysznie było, jak u ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo apetycznie wygląda, marzy mi się taka w ogródku piwnym:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow! super sprawa taka pizza na tarasie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak podplomykow kusi...i ten boczek ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba moja najulubieńsza pizza:)
    Do piwka idealna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda tak smakowicie, że aż czuję jej zapach..chyba wyjdę z laptopem na balkon, żeby pooglądać te zdjęcia we właściwych okolicznościach przyrody ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja siedzę z laptopem na kolanach w ogrodzie, mam niestety tylko lampkę wina, czekam na męża,który ma dowieść chińszczyznę / dzień bez gotowania/i... ślinkami cieknie na myśl o tej pizzy ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj moi chłopcy byli by w siódmym niebie widząc na stole taką pizze........Śliczne sztućce!Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach co za rozkosz. Taki apetyt mi zrobiłaś. A tu dieta.No ale czasami mogę zgrzeszyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie wygląda nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rzeczywiście, taka przekąska z piwkiem musi smakować wyśmienicie :-D

    OdpowiedzUsuń
  15. O proszę jak sezon pięknie się u Ciebie rozpoczął:-), piwko i pizza na tarasie czego chcieć więcej:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisujemy się również pod tym trafnym komentarzem i dodajemy jeszcze...SŁOŃCA!!!!
      Pozdrawiamy serdecznie:):)
      Tapenda

      Usuń
  16. Dziewczyny, bardzo się cieszę i dziękuję za miłe komentazre. Pozdrawiam serdecznie. Ja to mimo wiosny ciągle śpię i dojśc do siebie nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm z boczkiem - już ją lubię! i świetna taka cienka i chrupka
    ps śliczne sztućce!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze takiej pizzy nie jadlam, ale czuje, ze by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. rewelacyjna !
    i do tego piwko ... cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ta chrupkość ciasta , prostota smaków i aromatów i TO PIWO W TLE :):) - kusicielka z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne