Szparagi w szynce pod beszamelem


Odwieczny mój problem wyższości szparaga białego nad zielonym. Jednego roku wolę białe, a  już drugiego zielone. Nie mogę się zdecydować, a zresztą po co to robić:-) Najważnejsze, że oba rodzaje pyszne, wyczekane cały rok.
Dzisiaj proponuję klasyk  owinięty szynką i zapiekany pod beszamelem. W takiej postaci nawet moja córka zje. Nie rozumiem dlaczego w innej już niekoniecznie. Może  z czasem przyjdzie Jej miłosć do tych niezwykłych warzyw. Zresztą sama pamiętam, że moja przyszła dzięki koleżance Niemce, która powoli oswajała mnie z nimi, nauczyła  je przyrządzać i z czasem smakować.  
A było to 20 lat temu;-)




Składniki:
  • szparagi białe (po 4 sztuki na osobę),
  • szynka gotowana  w plastrach ( 1 plaster na 2 szparagi),
  • ser żółty twardy ( u mnie mieszanka cheddara i edamskiego),
  • masło do wysmarowania formy,
sos beszamelowy:
  • 2-3 łyżki masła,
  • 2-3 łyżki mąki,
  • 1 szklanka bulionu,
  • 1 szklanka mleka,
  • sól  i gałka muszkatołowa do smaku (u mnie bez gałki).
Przygotowanie:

Szparagi obrać (tak jak tutaj ), obgotować w wodzie z solą, cukrem. Wystudzić.
Przygotować sos beszamelowy. Masło roztopić, dodać mąkę. Kiedy połączy się dobrze, nie mozna dopuścić do przyrumienienia wlewamy małymi porcjami mleko, za każdym razem dobrze rozprowadzając do całkowitego połączenia się składników. Na samym końcu dodajemy bulion, również dozując go porcjami. Jeśli będzie zbyt gęsty sos, to należy dolać więcej mleka. Doprawić solą i ewentualnie gałką muszkatołową. Powinien mieć konsystencję gęstej śmietany.
Zetrzeć na tarce ser. Szparagi, po 2 zawinąć w szynkę. Układać w wysmarowanej formie do zapiekania. Wszystko polać beszamelem i posypać serem. Zapiekać do zrumienienia w 180 stopniach C. Podawać z ryżem lub sałatą. Mogą być daniem głównym, ale też przystawką serwowaną na ciepło.



Komentarze

  1. poluję już na taki garnuszek do gotowania szparagów od dawna :) To danie musi być pyszne, tak jeszcze szparagów nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne, pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostojne szparagi;) nie ma sie co zastanawiać, czy białe, czy zielone. Tak podane i przyrządzone, że tylko jeśc, jesć, jeść!;););)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne danie lubię takie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wiem ,ze sie powtarzam - ale bardzo podobaja mi sie zdjecia...robisz je tak ,ze czuc smak i zapach tego co na nich jest :). A szparagi uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja specjalistą od szparagów nie jestem, ale Twoje z chęcią bym spróbowała! A zdjęcia świetne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam! W każdej możliwej wersji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny sposób na pyszne szparagi!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierzynka z beszamelu cudna :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne wydanie szparagów:) może córa jeszcze się przekona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo! A jakie masz fantastyczne sprzęty do szparagów! Ja obieram zwykłym nożem do warzyw, a gotuję na mojej siatce na parze :) Ważne że szparagi są jeszcze dostępne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję za tak miłę słowa:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzenko litosci-takie pysznosci serwujesz,ze nie sposob o nich zapomniec,trzeba od razu biec po skladniki i przyrzadzac:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super te szparagi, idealne <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne