Chleb Toskański



I nadszedł czas na kolejne spotkanie w naszej wirtualnej piekarni. Nie ukrywam, że tęsknię i czekam z niecierpliwością na te comiesięczne propozycje. Tym razem chleb Toskański wybrała dla nas Amber  Jakbym się przeniosła do winnicy z zeszłorocznych wakacji...Jak miło:-) Maczany w oliwie lub oblany nią obficie...Cudo!


Składniki:

 przepis z tej strony – klik!
  • 1000g mąki typu 00
  • 700ml ciepłej wody
  • 50g oliwy
  • 2 łyżeczki cukru
  • 4,5 łyżeczki suszonych drożdży
  • Ja dodałam sól (10 g na tę ilość ciasta).
Przygotowanie:
1. Rozpuścić drożdże w ciepłej wodzie. Należy pamiętać, że woda ma być tylko lekko ciepła.
2. Umieścić mąkę na blacie i dodawać po trochu wodę z drożdżami , a następnie dodać wszystkie pozostałe składniki i wyrabiać przez co najmniej 10 minut.
3. Włożyć ciasto do miski, przykryć wilgotną ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na nie mniej niż na 2 godziny w ciepłym miejscu. Gdy ciasto jest wyrośnięte (powinno podwoić swoją objętość), trzeba je jeszcze raz zagnieść na blacie podsypanym mąką, a następnie podzielić je na dwie lub więcej części, uformować bochenki, przykryć ponownie wilgotną ściereczką i pozwolić odpocząć przez godzinę.
4.Umieścić bochenki w piecu w temperaturze 230 ° C i piec przez około 20 minut, a następnie 20 minut w temperaturze 200 ° C, aż chleb zbrązowieje.
Uwaga!
Główną cechą toskańskiego chleba, oprócz braku soli, jest to, że musi być szczególnie miękki w środku. Wymaga to długiego wyrastania. Aby uzyskać toskański chleb miękki w środku , ciasto musi być bardzo miękkie. Dlatego ilość wody jest większa w porównaniu do innych przepisów na chleb.
Jak uzyskać chrupiacą skórkę? Gdy chleb jest upieczony, wyłączyć piekarnik i pozostawić chleb wewnątrz przez kolejne 10 minut. Wyjąć i ostudzić.
Kolejna wskazówka, aby uzyskać chrupiący chleb: umieścić naczynie z wodą w piekarniku i pozostawić go tam w pierwszym etapie pieczenia (20 minut).
Chleb dobrze się przechowuje przez kilka dni w papierowej torebce lub owinięty w pergamin.
Uwagi: ja swój chleb wyrabiałam w mikserze, dodałam sól i robiłam z połowy ilości składników.


Chleb Toskański piekli:

Komentarze

  1. Pycha, pycha! Jaki ładny okrąglutki ;)
    U mnie tym razem różne dziwne kształty powychodziły ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny bochenek, z prostymi dodatkami smakuje najlepiej :)
    Marzenko, ja też dałam sól :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro próba na zakwasie orkiszowym....orkiszowy chlebek. Chętnie spróbowałabym tego Twojego, bo wygląda baaardzo smacznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro próba na zakwasie orkiszowym....orkiszowy chlebek. Chętnie spróbowałabym tego Twojego, bo wygląda baaardzo smacznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To bardzo smaczny wypiek! Piękny upiekłaś! Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też z dodatkiem soli.;)
    Pięknie Ci się udał Marzenko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie Ci się upiekł!
    I oliwa to idealny dodatek do tego chleba.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrego domowego chlebka nigdy dość:) Twój wygląda bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny:)muszę wypróbować upiec chleb na drożdżach instant:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z oliwą prezentuje się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba większość robiła z dodatkiem soli, ja też...dzieki za wspolne pieczenie..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © zacisze kuchenne