niedziela, 13 listopada 2016

Dyniowy sernik z sosem karmelowym


Już dawno przymierzałam się do zrobienia tego sernika, ale ciągle był odkładany na zaś...
Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak zwlekałam. 
Okazał się pyszny i już na stałe zagości w mojej kuchni:-)



Składniki:

Spód:
  •    10 dkg masła,
  •     10 dkg cukru,
  •     15-20 dkg mąki krupczatki,
  •     1 jajko,
  •     1 łyżka kakao,
Masa serowa:

  • 850 g sera białego półtłustego (użyłam sera Piątnica),
  • 400 g upieczonej dyni,
  • 150 g drobnego cukru,
  • 1 łyżka przyprawy piernikowej,
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 6 jajek.
Do polania:
Sos karmelowy (przepis tu).

Przygotowanie:


Wymieszać wszystkie składniki spodu i wyrobić ciasto. Ponakłuwać widelcem i podpiec do zrumienienia.
Dynię podpiec aż będzie miękka, rozetrzeć blenderem na puree. Wymieszać dyniowe puree z serem i cukrem, przyprawą piernikową, mąką ziemniaczaną i stopniowo dodawać po jednym jajku, cały czas miksując masę, aż do uzyskania jedwabistej, gładkiej konsystencji. Masę wylać na podpieczony spód, wyrównać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 st.C. Piec 1h - 1,5. Następnie otworzyć piekarnik i zostawić sernik do całkowitego wystygnięcia. Przed podaniem polać sosem karmelowym.





13 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie, jak tylko dorwę dynię muszę wypróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam przepisy na dyniowy sernik ale Twój wyglada przepysznie, najlepiej :D brawo!

    OdpowiedzUsuń
  3. To tak samo jak ja. Też ciągle zwlekam z jego upieczeniem i też nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
  4. przymierzam się do tego sernika, ale chyba wreszcie upiekę, bo narobiłaś mi apetytu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pomysł! Cudny, pomarańczowy serniczek Ci wyszedł, a ten sos... bajka! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę jest pyszny ! Jadłam taki u Córci :-)http://madamowi.pl/sernik-dyniowy/

    Serdecznie pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od jakiegoś czasu myślę o serniku dyniowym, ale ciągle coś mi nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marzenko wspaniale upieczony! Musiał smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam wygląda apetycznie :D Aż chce się spróbować ! Obserwuje bloga Marzenko, mam apetyt na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń